- Construiește-ți cumpărătorul.
Pentru orice strategie de marketing – digitală sau nu – trebuie să știți către cine comercializați. Cele mai bune strategii de marketing digital sunt construite pe persoane detaliate pentru cumpărători, iar primul dvs. pas este să le creați.
Organizați-vă segmentele de public și faceți-vă marketingul mai puternic cu șabloane pentru a construi persoanele care cumpără.
Persoanele de cumpărător reprezintă clienții dvs. ideali și pot fi creați prin cercetări, sondaje și intervievarea publicului țintă al companiei dvs.
Este important să rețineți că aceste informații ar trebui să se bazeze pe date reale ori de câte ori este posibil, întrucât luarea de presupuneri despre publicul dvs. poate determina strategia dvs. de marketing să meargă în direcția greșită.
Pentru a obține o imagine rotunjită a personalității dvs., grupul dvs. de cercetare ar trebui să includă un amestec de clienți, clienți potențiali și persoane din afara bazei de date a contactelor care se aliniază cu publicul țintă.
Dar ce tip de informații ar trebui să adunați pentru propriile persoane de cumpărător pentru a vă informa strategia de marketing digital?
Acest lucru depinde de afacerile dvs. – este posibil să varieze în funcție de faptul dacă sunteți B2B sau B2C sau dacă vindeți un produs cu preț ridicat sau cu preț redus.
Iată câteva puncte de plecare pe care le puteți ajusta și adapta la afacerea dvs. particulară.
2. Identifică-ți obiectivele și instrumentele de marketing digital de care ai nevoie.
Obiectivele dvs. de marketing ar trebui să fie întotdeauna legate de obiectivele fundamentale ale afacerii dvs.
De exemplu, dacă obiectivul companiei dvs. este de a crește veniturile online cu 20%, obiectivul echipei dvs. de marketing ar putea fi să genereze cu 50% mai mulți clienți potențiali prin intermediul site-ului web decât anul anterior pentru a contribui la succesul respectiv.
Utilizați un șablon de plan de marketing la nivel înalt pentru a vă prezenta strategia de marketing anuală, pentru a identifica prioritățile de top și multe altele.
Oricare ar fi obiectivul dvs. global de marketing digital, trebuie să fiți capabil să măsurați succesul strategiei pe parcurs cu instrumentele de marketing digitale potrivite.
De exemplu, tabloul de bord de raportare din HubSpot aduce toate datele dvs. de marketing și vânzări într-un singur loc, astfel încât să puteți determina rapid ce funcționează și ce nu, pentru a vă îmbunătăți strategia pentru viitor.
3. Evaluează-ți canalele și activele digitale existente.
Atunci când vă examinați canalele și activele de marketing digital existente pentru a determina ce să includeți în strategia dvs., este util să luați în considerare mai întâi imaginea de ansamblu – acest lucru vă va împiedica să vă simțiți copleșiți sau confuzi.
Strângeți ceea ce aveți și clasificați fiecare vehicul sau material într-o foaie de calcul, astfel încât să aveți o imagine clară a mijloacelor dvs. media deținute, câștigate și plătite.
Cadrul media deținut, câștigat, plătit
Pentru a face acest lucru în mod eficient, utilizați cadrul media deținut, câștigat și plătit pentru a clasifica „vehiculele” digitale, activele sau canalele pe care le utilizați deja și pentru a decide ce este potrivit pentru strategia dvs.
Media deținută
Aceasta se referă la activele digitale pe care le deține marca sau compania dvs. – indiferent dacă acesta este site-ul dvs. web, profiluri de socializare, conținut de blog sau imagini. Canalele deținute sunt controlul complet al companiei dvs.
Aceasta poate include, de asemenea, un conținut în afara site-ului pe care îl dețineți, care nu este găzduit pe site-ul dvs. web (de exemplu, un blog pe care îl publicați pe Medium).
Media câștigată
Media câștigată se referă la expunerea pe care o obțineți prin marketingul din gură-din-gură. Indiferent dacă este vorba de conținut pe care l-ați distribuit pe alte site-uri web (de exemplu, postări de oaspeți), lucrări de PR pe care le-ați făcut sau experiența clientului pe care ați livrat-o. Media câștigată este recunoașterea pe care o primiți ca urmare a acestor eforturi.
Puteți câștiga conținut media obținând mențiuni de presă și recenzii pozitive, precum și prin intermediul persoanelor care vă partajează conținutul prin rețelele lor (de exemplu, canalele de socializare)
Media plătită
Mass-media plătită se referă la orice vehicul sau canal pe care cheltuiți bani pentru a atrage atenția persoanelor care cumpără.
Aceasta include lucruri precum Google AdWords, postări plătite pe rețelele sociale, publicitate nativă (de exemplu, postări sponsorizate pe alte site-uri web) sau orice alt mediu prin care plătiți în schimbul unei vizibilități sporite.
Deoarece aveți o înțelegere mai bună a ceea ce presupune acest cadru, să privim un exemplu.
Să presupunem că aveți un conținut deținut pe o pagină de destinație de pe site-ul dvs. web, care a fost creat pentru a vă ajuta să generați clienți potențiali. Știți că doriți să încorporați diferite părți ale cadrului, mai degrabă decât să lucrați doar cu mijloacele media deținute, câștigate sau plătite.
Pentru a amplifica numărul de clienți potențiali pe care îi generează conținutul, depuneți un efort pentru a vă asigura că acesta poate fi partajat, astfel încât publicul dvs. să îl poată distribui prin profilurile lor de social media. În schimb, acest lucru va crește traficul către pagina dvs. de destinație. Aceasta este componenta media câștigată.
Pentru a susține succesul conținutului dvs., este posibil să postați conținutul pe pagina dvs. de Facebook și să plătiți pentru a fi văzut de mai mulți oameni din publicul dvs. țintă.
Acesta este modul în care cele trei părți ale cadrului sunt capabile să funcționeze împreună – deși nu este necesar pentru succes. De exemplu, dacă media dvs. deținută și câștigată are deja succes, este posibil să nu fie nevoie să investiți în plăți. Deci, evaluați cea mai bună soluție pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivul și apoi încorporați canalele care funcționează cel mai bine pentru afacerea dvs. în strategia dvs. de marketing digital.
Acum știi ce se folosește deja, poți începe să te gândești la ce să păstrezi și ce să tai.
4. Auditează și planifică-ți campaniile media deținute.
În centrul marketingului digital se află media deținută – și aproape întotdeauna este vorba de conținut. Acest lucru se datorează faptului că aproape fiecare mesaj difuzat de marca dvs. poate fi clasificat drept conținut, indiferent dacă este vorba despre o pagină despre site-ul Despre noi, descrieri de produse, postări de blog, cărți electronice, infografii, podcasturi sau postări pe rețelele sociale.
Conținutul vă ajută să vă convertiți vizitatorii site-ului în clienți potențiali și clienți, îmbunătățind în același timp prezența online a mărcii dvs. Și atunci când acest conținut este optimizat pentru motoarele de căutare (SEO), acesta poate stimula căutarea și traficul organic.
Oricare ar fi obiectivul strategiei dvs. de marketing digital, veți dori să încorporați conținut deținut. Pentru început, decideți ce conținut vă va ajuta să vă atingeți obiectivele.
Dacă obiectivul dvs. este să generați cu 50% mai mulți clienți potențiali prin intermediul site-ului web decât anul trecut, pagina Despre noi este foarte probabil să nu fie inclusă în strategia dvs., cu excepția cazului în care pagina a fost cumva o mașină de generare de clienți potențiali în trecut.
Iată un scurt proces pe care îl puteți urma pentru a afla ce conținut deținut aveți nevoie pentru a vă îndeplini obiectivele strategiei de marketing digital.
Verificați conținutul existent.
Faceți o listă a conținutului dvs. deținut existent și clasificați fiecare articol în funcție de ceea ce a funcționat anterior cel mai bine în raport cu obiectivele dvs. actuale.
De exemplu, dacă obiectivul dvs. este generarea de clienți potențiali, clasificați-vă conținutul în funcție de piesele care au generat cele mai multe clienți potențiali în ultimul an (cum ar fi o postare pe blog, o carte electronică sau o pagină a site-ului).
Ideea aici este să vă dați seama ce funcționează în prezent și ce nu, astfel încât să vă puteți pregăti pentru succes atunci când planificați conținut viitor.
Identificați golurile din conținutul dvs. existent.
Pe baza persoanelor dvs. de cumpărător, identificați orice lacune din conținutul pe care îl aveți. De exemplu, dacă sunteți o companie de îndrumare matematică și știți prin cercetare că o provocare majoră pentru persoanele dvs. este găsirea unor modalități eficiente de a studia – în prezent nu aveți conținut care să vorbească despre această preocupare – creați unele.
Privind la auditul dvs. de conținut, ați putea descoperi că cărțile electronice găzduite pe un anumit tip de pagină de destinație convertesc foarte bine (de exemplu, mai bine decât seminarii web). În cazul acestei companii de îndrumare matematică, ați putea lua decizia de a adăuga o carte electronică despre „cum să faceți studiul mai eficient” în planurile dvs. de creare a conținutului.
Creați un plan de creare a conținutului.
Pe baza constatărilor dvs. și a lacunelor pe care le-ați identificat, creați un plan de creare a conținutului care să descrie conținutul necesar pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele.
Aceasta ar trebui să includă:
- Titlu
- Format
- Poartă
- Canalele promoționale
- De ce creați conținutul
- Nivelul prioritar al conținutului
Aceasta poate fi o foaie de calcul simplă și ar trebui să includă și informații despre buget dacă intenționați să externalizați crearea de conținut sau o estimare a timpului dacă o produceți singuri.
5. Auditați și planificați campaniile media câștigate.
Evaluarea mediilor câștigate anterior față de obiectivele dvs. actuale vă poate ajuta să vă faceți o idee despre unde să vă concentrați timpul. Uitați-vă de unde provin traficul și clienții potențiali (dacă acesta este obiectivul dvs.) și clasificați fiecare sursă media câștigată de la cea mai eficientă la cea mai puțin eficientă.
S-ar putea să găsiți un anumit articol pe care l-ați contribuit la presa din industrie care a generat o mulțime de trafic calificat către site-ul dvs. web, ceea ce a stimulat conversiile. Sau, puteți descoperi că LinkedIn este locul în care vedeți cei mai mulți oameni care partajează conținut, ceea ce a sporit traficul. Ideea este de a construi o imagine a tipurilor de suporturi câștigate care vă vor ajuta să vă atingeți obiectivele (și ce nu) pe baza datelor istorice. Cu toate acestea, dacă există ceva nou cu care doriți să experimentați, nu îl excludeți doar pentru că nu a fost făcut până acum.
6. Auditează și planifică-ți campaniile media plătite.
Acest proces implică o mare parte din același proces: trebuie să vă evaluați suporturile media plătite existente pe fiecare platformă (de exemplu, Google AdWords, Facebook, Twitter etc.) pentru a afla ce este cel mai probabil să vă ajute să vă atingeți obiectivele actuale.
Dacă ați cheltuit o mulțime de bani pe AdWords și nu ați văzut rezultatele pe care le-ați sperat, poate că este timpul să vă rafinați abordarea sau să o eliminați complet și să vă concentrați pe o altă platformă care pare să ofere rezultate mai bune.
Utilizați acest ghid gratuit pentru mai multe informații despre cum să utilizați AdWords pentru strategia dvs. de marketing digital.
Până la sfârșitul procesului, ar trebui să aveți o idee clară asupra platformelor media plătite pe care doriți să le utilizați în continuare și pe care (dacă există) doriți să le eliminați din strategia dvs.
7.Reunește-ți campania de marketing digital.
Ați realizat planificarea și cercetarea și aveți acum o viziune solidă asupra elementelor care vor constitui strategia dvs. de marketing digital.
Pentru a revedea, iată ce ar fi trebuit să vă solidificați până acum:
Ștergeți profilul (profilurile) personalității (cumpărătorilor) dvs. de cumpărător
Unul sau mai multe obiective specifice marketingului digital
Un inventar al conținutului dvs. deținut, câștigat și plătit
Un audit al conținutului dvs. deținut, câștigat și plătit
Un plan de creare a conținutului sau o listă de dorințe
Acum, este timpul să le reunim pentru a forma un document de strategie coeziv. Să revedem ce înseamnă strategia digitală: seria de acțiuni care vă vor ajuta să vă atingeți obiectivele prin marketingul online (digital).
Adică, documentul dvs. de strategie ar trebui să identifice seria de acțiuni pe care le veți întreprinde pentru a vă atinge obiectivele, pe baza cercetărilor dvs. până în acest moment.
(Sfat profesional: o foaie de calcul este un format eficient pentru acest lucru – și, din motive de coerență, s-ar putea să fie mai ușor de trasat în funcție de cadrul media deținut, câștigat și plătit pe care l-am folosit până acum.)
De asemenea, va trebui să vă planificați strategia pe termen lung – de obicei, aproximativ 6-12 luni este un bun punct de plecare, în funcție de afacerea dvs. Acest lucru vă va permite să suprapuneți atunci când dvs. și echipa dvs. veți executa fiecare acțiune. De exemplu:
În ianuarie, veți începe un blog care va fi actualizat continuu o dată pe săptămână, pentru tot anul.
În martie, veți lansa o nouă carte electronică, însoțită de o promoție plătită.
În iulie, vă veți pregăti pentru cea mai mare lună de afaceri – ce sperați să fi observat în acest moment care va influența conținutul pe care îl produceți pentru a-l susține?
În septembrie, vă veți concentra pe mediile câștigate sub formă de PR pentru a genera trafic suplimentar în timpul pregătirii.
Prin această abordare, veți crea un calendar structurat pentru activitatea dvs., care vă va ajuta să comunicați planurile între colegi.
În cele din urmă, iată câteva exemple binecunoscute de campanii de marketing digital și strategiile pe care le folosesc, pentru a vă inspira.