Model de afaceri: taxa pentru serviciu
Creați o piață alimentară care vinde produse alimentare comunităților cu venituri mici, la un preț redus. Mâncarea cu reducere este primita ca donație (sau cumpărată foarte ieftin) de la furnizorii de alimente și din alte supermarketuri, care nu pot vinde singuri alimentele pentru o varietate de motive, cum ar fi apropierea de datele de expirare, etanșarea conservelor, starea ambalajelor, etichetarea neconforma a produsului sau lipsa acesteia.
Company Shop Group
“Schimbarea mentalității – durabil și cu impact”

Totul a început cu surplusul. Acesta a fost primul mare pas înainte. Acolo unde alții au văzut deșeuri, fondatorul companiei a văzut oportunități: comerciale, de mediu și sociale.
Timp de cinci decenii, fondatorul si echipa sa au reformat modul în care se gândesc afacerile la surplus, au contribuit la pionierat în economia circulară și au câștigat încrederea celor mai mari retaileri, producători, furnizori de servicii alimentare și logistică din Marea Britanie.
Prin magazinele numite Company Shop au creat un nou tip de supermarket și au creat o nouă gama de întreprinderi sociale în Community Shop. Gestionând peste 70 de milioane de articole doar în 2018, au ajuns sa fie cel mai mare distribuitor comercial de produse alimentare și de uz casnic din Marea Britanie, cu o poveste premiată renumita și o mulțime de membri si susținători.
Dar compania privește întotdeauna in viitor. Atâta timp cât există probleme de rezolvat, există potențial de a fi exploatat.
Obiectivul companiei este să ofere soluții flexibile și durabile pentru surplus. Făcând acest lucru, se oprește risipa produselor bune, ceea ce aduce beneficii partenerilor, membrilor, societății și mediului de afaceri al companiei.
Company Shop ajută producătorii, comercianții și mărcile mari să transforme “deșeurile” în beneficii financiare și sociale, fără a compromite integritatea mărcilor lor.
- Se oferă membrilor companiei un mod unic de a face cumpărături, oferindu-le produse care sunt in plus de la mărci cunoscute la prețuri uimitoare. Acest lucru ajută persoanele cu bugete reduse să trăiască și împiedică să se risipească produsele perfect bune.
- Se oferă membrilor magazinului comunitar acces la alimente cu reducere semnificativa și servicii care îmbunătățesc viața, ceea ce permite dezvoltarea unor persoane mai puternice și unor comunități mai încrezătoare.
- Protejează planeta prin folosirea a milioane de produse perfect bune care altfel se risipeau. Aceasta susține prioritățile globale vitale evidențiate în Obiectivele Națiunilor Unite pentru Dezvoltare Durabilă și Angajamentul Regatului Unit Courtauld 2025, la care sunt semnatari fondatorii.
Viziunea Company Shop este de a debloca întregul potențial în surplus. Procedând astfel, pot oferi beneficii financiare, sociale și de mediu industriei, comunităților companiei și planetei.

Valorile: De când John Marren, fondator și președinte, a început, cu cinci decenii în urmă, compania a fost condusă de principii simple, oneste, care sunt si in prezent bazele pentru viitoarea creștere și succes ale companiei. Sunt încorporate în cinci valori pe care oamenii din companie le practica în fiecare zi, astfel:
1. Fii curios
- Contestați norma
- Caută soluții inovatoare
- Ține-ți mintea deschisă
2. Tinteste extraordinarul
- Fii pasionat
- Devino expert
- Îmbunătățiți zilnic
3. Fa intotdeauna ceea ce este bine
- Sa ai integritate
- Asuma-ti responsabilitatea
- Vânzări prin servicii
4. Suntem impreuna
- Respectați-vă între voi
- Colaborează neobosit
- Râdeți și sărbătoriți
5. Fa sa se intample
- Rapid, flexibil și eficient
- Planificați și livrați
- Respectă-ți promisiunile
Rezultatele tangibile ale ideilor de pionierat ale companiei sunt:
- Compania consideră că provocările de durabilitate nu pot fi soluționate doar de către guvern și fără scopuri de profit.
- Punând schimbări pozitive în centrul afacerii, compania poate continua să aibă succes, să creeze valoare pentru parteneri, să construiască un model mai durabil pentru retaileri și să construiască comunități mai puternice.
- IMPACTUL FINANCIAR
- Achiziționând produse aflate în surplus, au fost returnate peste 100 de milioane de lire sterline partenerilor companiei în ultimii 10 ani.
- În acest fel, în 2018, au fost returnate peste 16,5 milioane de lire partenerilor din lanțul de aprovizionare.
- 45 de milioane de lire sterline în 2018 *este suma economisita membrilor companiei.
- MULȚUMITĂ ÎNTREPRINDERII SOCIALE A GRUPULUI, COMMUNITY SHOP:
- 97% dintre membri spun că au instrumentele de care au nevoie pentru a-și atinge obiectivele in viață.
- 96% spun că bunăstarea mentală s-a îmbunătățit.
- 92% spun că bunăstarea lor fizică s-a îmbunătățit.
- IMPACTUL ASUPRA MEDIULUI
- Gestionarea a peste 70 de milioane de articole doar în 2018*.
- Redistribuirea a 23.607 tone în 2018 **.
- Contribuția la crearea a peste 56 de milioane de mese/porții de mâncare în 2018 ***.
Detalii: – * În 2018, au fost gestionate tranzacții de 2,2 miliarde de euro prin casele de marcat, economisind membrilor companiei, in general, 53% din prețurile de vânzare cu amănuntul, rezultând o economie de 45 de milioane de lire sterline.
** 335 tone au fost acordate colegilor, membrilor și partenerilor de caritate; 112 de tone au fost utilizate în bucătăriile companiei pentru a servi colegii, comunitățile și partenerii de caritate.
*** Mesele sunt calculate pe baza a 420 g pe porție.
Fondatorul companiei precizează ca a vrut să facă ceea ce trebuie și ca a vrut să facă lucrurile cum trebuie. La început nu s-a vorbit despre sustenabilitate și economia circulară, dar a crezut întotdeauna
ca acest tip de afacere ar putea și ar trebui să fie o forță spre bine. Când toți ceilalți au văzut surplusul ca o problemă, ca o durere de cap care trebuie abordată sau un secret care trebuie ascuns, el a văzut o ocazie să facă lucrul potrivit. Crearea unei afaceri din punctul de plecare al stocului pe care toți ceilalți considerau că este pur și simplu prea dificil de gestionat, nu a fost ușor – dar a face ceea ce trebuie nu este întotdeauna ușor.
Protecția de marcă a industriei și a partenerilor de vânzare cu amănuntul este ceva bine știut de echipa companiei. Soluțiile companiei în continuă dezvoltare fac ușor să faci lucrurile corecte.
Compania Shop are o relație de lungă durată cu producătorii și comercianții cu amănuntul unde viziunea „de a debloca întregul potențial în surplus” este esențial pentru a oferi o soluție durabilă.
Acest prim raport este despre sărbătorirea a ceea ce a fost și, printr-un proces de responsabilitate și transparență, continuând să aibă provocarea de a face mai mult. Cu atâtea incertitudini și nevoile presante din țara, este momentul să fie cei mai buni care pot fi, pentru industria din care dac parte, pentru oamenii companiei și pentru planeta.
Modelul companiei oferă profit și scop și construiește mai multe afaceri sustenabile pentru planeta noastră.
Compania crede că provocările cu care se confruntă în lume nu pot fi soluționate numai de către guvern și de organizațiile non-profit și prin valorificarea în afacerile companiei a forței spre bine se poate continua să se creeze și adăuga valoare în cadrul comunităților companiei și al partenerilor pe care îi deservește.
Company Shop deblochează întregul potențial în surplus, financiar, social și ecologic ca…
- întreprindere socială – retailer – distribuitor
Crearea unei industrii durabile prin intermediul infrastructurii construite pentru a-și deservi partenerii.
Gestionarea integrității mărcii și siguranța alimentelor redistribuite prin magazine grupurilor închise de membri.
- vânzător cu amănuntul
50.000 de membri au acces la reduceri semnificative la mâncare bună și alte produse de uz casnic
- întreprindere socială
Construirea unor persoane puternice și comunități încrezătoare prin mâncare.
Oferind membrilor spațiul, instrumentele, și sprijinul pentru a înflori.
… toate cele de mai sus fiind susținute de expertiza, experiența si infrastructura companiei
Company Shop se ocupa cu:
- mâncare si băutură…
Pe măsură ce continuă să provoace și să descopere surplusul, este în continuă creștere a capacităților de a opri mai multe alimente surplus care vor fi risipite prin dezvoltarea unor soluții cu partenerii companiei.
Fac acest lucru în mod responsabil, cu integritate și cu respectarea deplină a standardelor de siguranță și conform legii.
- nealimentare …
Redistribuie și vinde o gamă din ce în ce mai mare de bunuri de consum utilizabile care, dintr-o mare varietate de motive, nu s-a vândut de pe rafturile supermarketurilor.
Funcționează aceleași controale de protecție a mărcii, ca și pentru alimente, pentru a gestiona brandurile partenerilor și găsesc ca destinație gospodarii pentru un număr larg de produse.
În 2018 a vândut 4,2 milioane de unități nealimentare, din care 76% au fost reconstituite din stocul de deșeuri cu redistribuire.
Retail and Operations Director declara: „Rezolvarea problemei alimentelor și, din ce în ce mai mult, a deșeurilor și a surplusului de produse alimentare are nevoie de o abordare colaborativă. Lucrăm cu principalii retaileri din Marea Britanie și producătorii de produse alimentare pentru a crea soluții inovatoare care să protejeze integritatea mărcii, îmbunătățirea sustenabilității prin generarea unui profit pentru producători și acordarea beneficiilor angajaților foarte necesare pentru persoanele care lucrează în industria alimentară.
Făcând acest lucru, oprim zeci de mii de tone de produs pentru a ajunge la fluxuri de deșeuri și, în schimb, il aducem înapoi în ierarhia alimentară; o companie pe care sunt mândru să o conduc.”
Sprijinirea industriei noastre
- financiar …
Ca o afacere comercială, se generează profit, care permite investiții care creează o afacere durabilă cu capacitate de creștere.
- valoarea adăugată …
Ce facem pentru parteneri: servicii de consultanță
Lucrul cu clienții și viitorii lor lideri pe care îi instruiesc un numără de zile pentru a le împărtăși experiențe în jurul surplusului alimentar și redistribuirii. Este vorba despre următoarele concepte:
- Contestarea normei
- Schimbarea mentalităților
- Schimbarea direcției.
Membrii companiei au acces la o gamă largă de produse excedentare prin apartenența la magazinele companiei și se bucură de economii de fiecare dată când le vizitează. De asemenea, sprijină o serie de „magazine de personal” amplasate pe site-urile partenerilor de producție, oferind un element tangibil și un beneficiu apreciat pentru colegii lor.
Întreprinderea sociala a companiei: Community Shop.
Angajamentul companiei față de oameni, profit și planetă este încorporat în întreaga activitate, dar se exprimă angajamentul față de unele dintre comunitățile cu cele mai mici venituri din Marea Britanie prin intermediul activității întreprinderii sociale – Community Shop.